lördag 19 maj 2012

Nyckel till kunskap

Sniglar och snäckor på växterna här,
jag undrar sa flundran vilka ni är?
Det här är en spansk eller fransk skogssnigel.
Experterna säger att man behöver dissikera för att veta säkert.
Det struntar jag i.
Här  kan du kolla vad du har för marodörer. Det finns faktiskt sorter som är till hjälp i trädgården och äter andra sniglars ägg och småttingar. Kanske har du rentav en av de ovanliga, skyddsvärda som hittat en tillflyktsort hos dig? Hos oss är vi rädda om pantersniglarna men gillar inga andra...

2 kommentarer:

  1. Hos mig har de inte en chans om de liknar den spanska snigeln....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin snigelnyckel! Jag skulle behöva ta med mig datorn bort till kolonilotten för att artbestämma de små kräken :-)

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.