måndag 18 juni 2012

Trotsade jag regnet?


Jag började rundan hos Ann-Sofie med regnhuvan på. 
Det strilade så rofyllt ner i hennes damm.
På en ytteliten radhusbaksida har hon hur mycket trädgårdsglädje som helst!
Därefter for jag till Åsa och hennes underbart avslappnade trädgård.
Och solen försökte...
 När jag kom till Anita och Håkan hade det slutat strila. 
Allt såg frodigt och underbart ut.
 Deras grannar, Birgit och Bertil, har färre träd men fler arter.
Och småttingar till salu som ville följa med mig hem.
 På väg ut mot Marie och Micke tog solen sig ut ur molnen.
Deras ogräskulle hade blivit en blivande björnbärskulle 
intill den fina varmbänken Micke murat.
 Dagens sista rundtur blev hos Robin och Anita.
Från England hade de knyckt denna finurliga idé 
med att odla i en ställning med hängande väv-vaggor.
De hade en variant monterad mot vägg också.
 Här bjöds jag också på dagens mest underbara blomning:
Ett antal äldre rhododendron som tackade för att 
ha räddats av Robin från olika felplanteringar  
och nu blommade helt makalöst!

5 kommentarer:

  1. Har du varit på "Öppen trädgård"? Jag såg något om det, men slog detta snabbt ut tankarna eftersom det var ett sådant uselt väder. Men, när man läser ditt inlägg förstår man, att det var väldigt givande ändå!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Mycket vackert...verkligen!
    Hälsningar,Karla.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roligt med trädgårdsbesök.
    Jag väntar och längtar till den 12 augusti, då ska jag ut och spana in nya trädgårdar :-)
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka fina trädgårdar folk har!? Jag ska försöka åka runt och "spionera" lite i augusti!

    Önskar få min trädgård så att jag kan visa den :)

    Ha en härlig midsommarvecka i regnrekordet !

    SvaraRadera
  5. Åh så himla skoj! Ser ut som du har haft en finfin dag trots regnet. :) Men du! SÅ himla fin den blev nya pergonlan. Gillar, gillar!
    Kramar!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.