tisdag 31 juli 2012

Energiomvandling?

Ibland bara finns den där,
lusten och energin att ta tag i något som väntat.
När vi gjorde uterummet flyttades trappen till altanen . 
Således behövdes en ny sträcka muras opp i slänten
så att jorden, läs leran, inte ska spolas bort när det regnar.
Alltså, energin blev omsatt till brukblandande, 
murslevsslabbandeoch steninpassande aktivitet.
Och, kan du tänka dig, min fysiklärare fick rätt. Igen.
Han påstod att energi inte förbrukas utan endast omvandlas 
till en annan form.Här ser du resultatet.
Jaja, jag hade ju roligt i alla fall...
Strax efter att bilden togs omvandlades energin ännu en gång
 till blixt och åska-form och det blev brått att täcka över lekplatsen.
Har det inte rasat så gör jag nog en bit till nästa vecka!

3 kommentarer:

  1. Det ser kul ut. Den tekninken har jag inte provat... För stenar och gjuning gillar jag ju;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vi har pratat om en liten mur:) Nu ser jag hur man kan göra.
    Min energi går mest åt till vedklyvning mm... men det funkar också;)

    Marie

    SvaraRadera
  3. Det där med energi-omvandling är skojigt!Snyggt med mur!
    Kram /bea

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.