lördag 22 september 2012

Allsång...

Nej det blev inget grävt i komposten idag.
Jag roade mig på annat vis.
Sjung med nu, du kan nog melodin?

"Regnet det bara öser ner.
Så jag tar en tur och kollar plantskols-rean.
Där kanske finns nåt roligt
som jag inte alls behöver men som vill följa
med hem till mig,
till mig,
och pryda ett rabatthörn.
Eller växa
i lunden.
Det är nog allt jag vill för stunden...
(mellanspelet får du fylla i själv)
 Uppehåll var det dit jag kom
så jag gick omkring och njöt av alla färger.
Du kanske inte tror det
men nästan varenda buske lyste i illrött,
och apelsin 
och gult
och faktiskt också lila.
Jag fick vila
på stolen 
och längta lite efter solen...
(mellanspel igen)
Visst fick jag med mig några hem.
De hoppar ju nästan själmant ner i kassen!
Snart ska jag ut och gräva
men än droppar regnet, jag får lugna mig lite.
Jag hinner skri-
va in 
dem i min långa lista.
Det är långt än
till frosten?
De kanske inte är de sista..."

9 kommentarer:

  1. Ja det må jag då säga, en sådan talang du har Tant 'Pling' Otteskrufv! ;-)

    Plong!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Waow, du har en hel del att göra framöver. Jag hittade bara en massa mer eller mindre döda växter på den rea jag var på.. inte mkt att vilka ha ner i påsen.

    Ha det gott, Marie

    SvaraRadera
  3. Grattis till dina fynd, själv fick jag tag på en blåbärsbuske till halva priset.

    SvaraRadera
  4. Vi får hoppas på en lång, varm och solig höst, så att du hinner gräva ner alla nya växter... Inte lätt att gå till en plantskola och komma ut tomhänt. ;-)

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Hihihi, stämmer gärna in i kören, men har inte plats för något nytt just nu, nya rabatter ska grävas först! ha en skön söndag! :) Mia

    SvaraRadera
  6. Så trevligt!
    välkommen in till mig om du vill delta i min lilla tävling!
    mvh Mia

    SvaraRadera
  7. Wonderful plants, miraculous colours. I am greeting

    SvaraRadera
  8. De va ett tjusigt inlägg! Hälsningar Maria

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.