fredag 15 februari 2013

Kär lek

Åh, vad jag längtar efter mina kära trädgårds-leksaker.
Längtar till att få gå runt och hitta på
 vad de ska göra denna sommar.
Kommer någon att flytta in i det lilla lusthuset?
Var vill den lille gubben sitta och läsa i år?
Ska älvan hitta ett nytt träd att sova i?

Och mina älskade kott-kor!
Hoppas ni har det bra där ute.
Om jag skulle ta och bygga dem ett litet vindskydd?
Eller vill de kanske få sällskap av några vidjehöns?
Mmm, jag längtar verkligen efter att få komma ut och leka.
Idag skulle jag kunna mura dem en snöborg,
men det vet jag inte om de vill ha.
Kramsnö är kul men jag blir så blöt, och kall om tårna.
Jag ställer mig och pillar lite fler frön.
Det är också en kär syssla.

21 kommentarer:

  1. Jag längtar också efter att komma ut och leka. Ibland känns trädgården som en stor sandlåda där man kan bygga vad man vill :-)
    Ha en trevlig helg.
    /Liv

    SvaraRadera
  2. Ja, visst längtar man ut nu.
    Tusen projekt i huvudet som man vill komma igång med.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt du har det i din "lekgård" med kossor och hus.Det känns allt lite tomt att inte kunna gå ut i sin trädgård och drömma kolonin är ju stängd än men snart öppnar vi och då får jag leka i min trädgård.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Låter härligt när du håller på med dina frön!

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Livet består av så mye alvor, så derfor er det viktig å leke litt også :-)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Undrar om inte längtan är som störst just nu, precis nu innan det vänder!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Vilka fina "kärleksträdgårdsleksaker " och fina tankar. Kram

    SvaraRadera
  8. Så spännande med en sådan mystisk trädgård där "någon" hittar på bus ;-)

    /Anette

    SvaraRadera
  9. Vill också leka med mina trädgårdsleksaker i hela den underbara trädgården.'
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Mysigt med trädgårdsfix i alla former som man längtar nu, söta kossor!
    Ha en skön helg
    kram Madde

    SvaraRadera
  11. Jag vill också ut och leka! En härlig känsla att ha, trots allt. :-)

    SvaraRadera
  12. Snart, snart får vi gå ut och leka igen utan att behöva pulsa i blöt snö - va kul det skall bli:-)
    Ha en skön fredag med fröerna!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Ja, vilken kär lek,du har/jag har att se fram emot.
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  14. Haha! Bygg du ett skydd till dina kotte-kor! Det behövs nu i denna vargavinter!
    Kul att vi vinklade temat lika :) För viss är det en kär...lek!?

    SvaraRadera
  15. Fniss..jag vill också leka snart:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  16. ja vad härligt, jag vill också leka. Tror jag bestämt måste skaffa mig några kottekossor jag med :)

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  17. Vilken lekstuga här är ;-))
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  18. Åh, vad jag blev glad när jag såg dina kotte-djur! Det var längesedan jag såg sådana, de är väl nästan en utrotningshotad art och sådana måste man ta väl hand om! Skönt att höra att det är flera som har barnasinnet kvar! Ha en skön helg!/Kram Titti

    SvaraRadera
  19. Vilka härliga leksaker du har i din trädgård.

    Här har vi plusgrader idag men snönär ca 60 cm djup så jag får verkligen vänta på våren.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  20. Vilket härligt lekfullt inlägg! Ska bli skönt att få komma ut och leka i trädgården igen.
    Ha en fin helg,
    Carina

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.