fredag 17 maj 2013

Sommar?

 Idag är här rena sommarvärmen.
Ingen står ut med att vara inomhus.
Fuchsiorna har fått komma ut på dagläger.
De står med solskyddsfaktor väv
och vänjer sig vid ljus och vindar.
 Kryddkrukorna fick också komma ut
men de klarar lite mer, kaxiga som de är
efter övervintringen i orangeriet.
Vad gör tanten själv då?
Jo, jag glädjer mig åt att vara tänkt på.
Titta vad en kamrat skulle gräva opp och kasta.
Och så undrar den vänliga själen om jag vill ha.
Jajamensan, det finns alltid plats för fler!

6 kommentarer:

  1. Åhh så härligt att vara "tänkt på" ... ser ut som en hel rabatt med funkia !
    Här är det 25 grader i dag, men det blåser hårt så allt torkar ut, blir till att vattna överallt i kväll !
    Ha det så bra i dagbädden i orangeriet !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det sommar! Gräva upp och KASTA??? Sån tur att kompisen tänkte på dig.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu är det härliga tider!
    Vilken lycka att vara tänkt på på det sättet:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag håller också på att vänja sommarväxterna vid utomhusklimatet, och använder också den vita väven. Det ser lite ut som spöken med den vita väven, men den är ju toppen att täcka med som skydd för solen. Ha en skön helg!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Åååh, lyckost!'Jag frågar alla mina jobbarkompisar om de ska rensa undan något, men de har inget annat än kirskål, säger de, och det kan jag ju vara utan....
    GLad Pingst!

    SvaraRadera
  6. Jag älskar hostor och kan heller aldrig få för många (tror jag!)

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.