fredag 14 februari 2014

Jag ser rött...

Snart är de här.
Attans marodörer, som vill något helt annat än jag vill.
Då är det bäst att hålla ögonen öppna.


Men än så länge kan jag blunda för dem.
 Jag sitter på en blöt bänk vid växthuset
och tittar mig omkring. Allt är brungrått och vått.
När jag stänger ögonen och vänder ansiktet mot ljuset
så skimrar det rött innanför ögonlocken.
 
 Sommarens rosor som klängde i staketet
och alla de andra som glödde i planteringarna. 
 Det rosa minns jag inte förrän jag går in och tittar i bildarkivet.
De finns där också,fast jag sällan tänker på dem
Rosa är ingen favoritkulör, men man kan ändra sig har jag hört.
 I år har jag inte kunnat göra frusna hjärtan till Valentin
men jag bjuder på dem från i fjol och önskar dig en bra dag.
Mera rött och rosa finns hos Blommig fredag.
Titta in där!

17 kommentarer:

  1. Du hade ju massor av både rött och rosa och hjärtana var ju jättekul ide´.
    Ha en fin alla hjärtans dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder på dina växter. Kan man bli annat än glad? Kram Anna-Maria

    SvaraRadera
  3. Så många röda och rosa nyanser! Underbart! Kungsängsliljan med sina rutor i rött och rosa är ljuvlig!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder. Jag blev extra förtjust i de frusna hjärtanen. Fin idé!
    Sitt inte för länge på din blöta bänk. :-)
    /E

    SvaraRadera
  5. Hihi, vilken kul tolkning och härliga bilder!
    /Elin

    SvaraRadera
  6. Javisst kan man men det är inget måste! Två härliga kollage i vart fall.. ..tyvärr har jag redan sett spår av marodörer på en krokus här.

    Ha en fortsatt fin fredag! Carina

    SvaraRadera
  7. Foretrekker å se røde blomster og ikke rødt!

    SvaraRadera
  8. Läckra frusna hjärtan! Här är också på plussidan (tyvärr).
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Jättefina frusna hjärtan , här regnar det så dom skulle rinna bort. Ha det fint/CArita

    SvaraRadera
  10. Fina bilder i dagens färger och så fina ishjärtan!
    Ha en trevlig helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  11. Rolig inledning på ditt inlägg och vackra kollage.
    Tråkigt dock att det inte går att göra fina frusna hjärtan, men vi får glädjas åt att det beror på att våren är på G. Eller hur ;)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  12. Heldigvis har ikke vi problemer med snegler. Begge collagene dine er kjempe fine. Jeg vet ikke hvem jeg likte best :)

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. En riktigt fin tolkning av temat. Rött. :o)

    Collagen är fantastiskt fina.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder på vackra växter i rött och rosa..läckra frusna hjärtan.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  16. Du är ju så underbar i dina inlägg! I just LOVE it :)

    Snart är det inte brunt och grått längre utan grönt och fullt med färg!
    Ha en bra vecka :D

    Kram

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.