onsdag 27 januari 2016

En chans till

Förra veckan hade växthusdörren frusit fast.
Att det ska vara så svårt att komma ihåg
att ställa dit en skiva som hindrar
snön från att fastna i skenan!
Nu blev det höst igen och jag tror
jag ska hinna få dit skivan innan nästa snövräk.
Och vindspelet såg jag visst inte inne bland
löven när jag plockade undan i höstas.
Nu får det vila i växthusets stillhet.
Den här korgen gjorde det inget att jag glömde.
Knappast duglig för ytterligare en säsong.
Kanske kan den kompostera sig på stället?
Vår är det inte än men tövädret
hade något gott med sig.
Nästa vecka blir det väl vitt igen.
Undrar vad jag har glömt då?



3 kommentarer:

  1. Jaa du...det får vi väl se :D Jag har nog inte glömt något men orkade inte ta in allt ska jag väl vara ärlig och tala om ;) Jag har fått någon slags vårdepp pga detta eländiga väder där allt är jämngrått och urtrist ! Har tappat lust och ork t.om för att så...hm....kommer inte ihåg att jag har drabbats av sånt här tidigare kanske bara odlarlusten är starkare än vanligt i år ?
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hos mig döljs alt av snö än men jag gör som du glömmer en del ute på vintern...tror det är en vanlig trädgårdssjuka :)
    Jag önskar dig en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.