fredag 8 december 2017

De nominerade är...

Månadens bild är veckans tema hos blommig fredag.
Och jag som varit borta från bloggen så länge
 har nästan glömt hur man gör...
Leta fram wifi-kortet till kameran, check!
Åk inte direkt ut till skogshuset utan ta en sväng
 i stadsträdgården innan det blir mörkt, check!
Prata snällt med tekniken så den samarbetar, check!
Sedan var det den där lilla detaljen med att välja ut en...
Först ut är bilden där döden och livet delar utrymmet.
Vissna funkiablad är väl essensen av "slut på säsongen"? 
Musvittring under de blöta löven är en annan
av månadens alldeles egna upplevelser. 
Och den där lille stackaren som blev kvarglömd
 under de blad som fortfarande var gröna och
 växte upprätt när jag städade undan...
Det är du som är juryn, vilken röstar du på idag?

13 kommentarer:

  1. Tittade till dig idag kändes som det var längesen och nu så häpp :)

    För mig är det dött lopp mellan vissnande funkiablad och grå katt. Grå är världens finaste kattfärg om du frågar mig :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Men så svårt! Tror jag väljer grå katt :-) Älskar katter i trädgården
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Katten, förstås! Vilka härliga bilder :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Herlige bilder! Den grå katten er nydelig :)
    Ha det godt!

    SvaraRadera
  5. Kan bara instämma med övriga. Grå jaktkatt är en underbar bild.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  6. Utan tvekan blir det kattbilden!

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbax tanten :)

    Jag väljer oxå katten!

    Ha en fin 2:a advent!

    //Veronica

    SvaraRadera
  8. Alle disse er vel helt typiske bilder på en sesong som er slutt...
    Nå er det vintersesong!
    God 2. advent-helg!

    SvaraRadera
  9. Katten väljer jag! Ha det bra.

    SvaraRadera
  10. Undrar om någon väljer annat än katten?
    Och ja, jag hittade pepparkakemossan, vilken kul idé! Får se om jag får till något imorgon.

    SvaraRadera
  11. Det får bli delad första plats mellan katten och det skrämda fåret, hoppas han fick komma in i värmen.
    Ha en fin andra Advent!
    Marika

    SvaraRadera
  12. Katten såklart här också:))
    Kul att du är tillbaks!
    Trevlig andra advent!

    SvaraRadera
  13. Det är klart att det måste bli katten! Han njuter ju iaf av det trista vädret.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.