tisdag 26 mars 2019

Men...

Kommer hem efter trädgårdsmässan.
Fylld av idéer och energi.
Går ut i trädgården.
Hmm, vart tappade jag sugen?
I den här bruna röran fann jag den inte.
Vid kanten av den isfria delen av dammen 
låg krokodilen och såg hungrig ut. 
Det hjälpte inte mig.
Lite pirr i magen fick jag i alla fall när jag 
lyfte på löven och hittade två yrvakna cyklamen. 
Du känner kanske igen det, att
när man slutar leta dyker det sökta upp?
Runt hörnet, där stod de!
 Vintergäck, trädgårdslustsgäck.
Nu är jag på banan. 
Ska bara hitta utrustningen också...

3 kommentarer:

  1. Heldige deg som har så tidlig vår! Flotte cyclamen du har. Her er det fortsatt mye snø :(

    SvaraRadera
  2. Visst känner jag igen mig:) Vintergäcken är underbara! Har inte hittat på mina eller så är de försvunna för gott, men en massa Snödroppar har jag i alla fall.
    Ha det gott med lusten;)

    SvaraRadera
  3. Exakt så är det... Jag hade sett en frösådd Corydalis som var på väg att slå ut i laxrosa. 30 minuter senare skulle jag gå tillbaka och fota den. Jag gick så många varv utan att hitta den. Sen häpp... :)

    Hoppas lusten kommer med en varm våårvindspuff och solsken!

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.