lördag 16 juli 2011

En skraltig tant på alla fyra

Trädgårdsutflykter sätter spår, både trevliga och mindre trevliga.Ryggen tog lite stryk av att sitta så mycket i bil, men det var det värt!Nu får jag krypa runt med sittunderlag under knäna och pilla.
Projektet består i att få undan penningblad och gräs ur "äppelängen". Den kommer  tyvärr inte längre att vara äng utan behövs nu som skuggplantering. Kanske sparar jag en remsa äng närmast staketet, men utan penningblad!
När jag behöver sträcka på mig tar jag en sväng och tittar till "8:an", dvs nyaste planteringen med den orangeröda blomningen. Den börjar ta sig!
Eller så kvistar jag bort till Prinsessan Diana och resonerar lite kring det där med motorcyklar och livet.
Det kom några droppar regn och jag linkade iväg, krokryggig som en annan Quasimodo, till växthuset. Hann knappt dit innan det slutade droppa...
Men vet ni, det växer så dåligt i växthuset i år. Jag har bara tomater och de är sena med blomningen och får inte särskilt många frukter. Denna är ensam på sin planta, men i och för sig desto större.
 De enda gurkorna är de som ska bli blom i änglatrumpeterna.
Fast...det blir ju bra mycket Labruskadruvor! Och de är toppengoda!!!

3 kommentarer:

  1. Ja druvorna ser riktigt fina ut!
    Man får glädjas åt det som blir bra.
    Hos mig är tomaterna sena oxå men det är som vanligt....de brukar inte mogna föränn de ligger på fönsterbrädan ja ja suck
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Tant kanske skulle vila från trädgårdsarbetet också. ;) Promenader har jag hört är bra för ryggen. Men trädgård är bra för en massa annat, så det jämnar ut sig.
    Den sköna rosa, är det alltså Prinsessan Diana det? En klematis? Gillar!!!
    /Caroline

    SvaraRadera
  3. Jag hade en sådan där fin clematis en gång, som du visar. Men den kvävdes nog under min humle misstänker jag.
    Förresten du ville ha pil. Jag har ett pilstaket som jag behöver såga av topparna på, ja de börjar att bli träd och det var inte meningen. Jag hade tänkt att använda det själv, men vet inte riktigt var ännu. Kanske räcker det till dig också?

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.