söndag 24 juli 2011

Jag drunknar

Nej, kanske inte drunknar då, men i alla fall får rejäla kallsupar så jag nästan inte hinner med.
Det drösar bär överallt!
Och dofter!
Även de upp över öronen, jag menar näsan, att kallsupa/insupa.

Vita dubbelängeln och floxen turas om beroende från vilket håll det blåser.
Ibland kommer även en pust mindre angenäma dofter, från alla nerramlade, nu jästa, körsbär.
Det gäller att komma ihåg tofflorna när man går ut, för bären är fulla av berusade getingar som inte längre räds en fot. Vi försöker räfsa ihop dem i högar varje morgon, men det rasar nya hela tiden. Inte kul.
Ni är härmed inbjudna att ta för er, trastar och andra bärälskare! Kom hit med ALLA kusiner och bryllingar på en gång så vi får ner det!

5 kommentarer:

  1. Finns det fortfarande körsbär kvar i träden? Maken älskar dessa mörka körsbär, nämligen. Vi har "bara" körsbär som är gul-röda.

    SvaraRadera
  2. I år är det mycket bär ska till vekcan ut och plocka ner vinbären, så jag hoppas på lite uppehåll//Britt

    SvaraRadera
  3. Så härligt med goda dofter. Här i närheten har de kört dynga på gärdena och det luktar inte gott i hettan..

    Vad gör man för fel när Änglatrumpeten får gula blad nertill och ser mager ut?

    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. O här är bären slut nu!
    Känns nästan skönt...trots att jag verkligen gillar att gå o äta!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Ibland kan det bli för mycket av det goda:)
    Så tråkigt det låter med myrorna och växthuset!! Hoppas ni får bukt med dom.
    Nu blommar rihzomerna så fint:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.