onsdag 21 augusti 2013

Besökta plantskolor

En tant-tripp/luff utan plantskolebesök är inte komplett.
Det här är bilder från några av dem.
Stolpens trädgård i Ölme, utanför Kristinehamn, var en härlig bekantskap.
Alldeles intill stora vägen fanns massor av roliga växter, 
både i skogen och på den ordnade ytan.
  Äppelgården, i närheten av Vingåker, var ett riktigt upplevarställe.
Tyvärr missade jag årets utställning, "Konst eller konstigt i trädgården".

Åkersberga växtförsäljning har jag varit till två gånger.
Väldigt trevligt med ett växtställe som också serverar god lunch och fika!
Syns det att det är en gammal trotjänare bakom krukan?
Hedvigs trädgård i Gävle var en besvikelse.
Mycket pynt men lite växter.
I Torsång var det heller inte mycket kvar i slutet av säsongen,
men de hade informativa och snygga  skyltar.

Löta, Tuna trädgård, Odlarglädjen, Lillsjöns trädgård, Söderfors, Tant Grön
Så många roliga utflykter jag haft,
och säsongen är inte slut än...


4 kommentarer:

  1. Men ojsan vad du hunnit med, en riktig trädgårdsglobetrotter om det nu finns något sådant ord.

    Många fina besök i alla fall, några platser är bekanta, andra helt okända för mig.

    Ha det skönt i sensommarträdgården!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag älskar plantskolor. Tyvärr räcker inte tiden till för att besöka så många, vilket kanske också är tur för min ekonomi... Jag har i alla fall en dröm om att få driva en själv. Det vore nåt :-)

    SvaraRadera
  3. Av alla dessa har jag bara varit på Stolpen. Det ligger på vägen hem till Norge så då blir det lätt en paus där - gillar både trädgården, plantskolan och ägarna!

    Du har då verkligen utnyttjat sommaren på bästa "trädgårdsturistvis" - imponerande hur mycket du har hunnit med.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. jajamensan, en del de roar sig, de.
    Kramar (jag är bara liiite avundsjuk)

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.