tisdag 22 april 2014

Gammalt och nytt

Hej, nu är jag här!
Det mesta är sig likt från i fjol,
men denna känner jag inte igen.
Och inte var det väl så här mycket svalört
över stigen sist jag passerade?
Magnoliablommorna är fler de också i år
och så underbart vackra!
Somligt som inte är så vackert känner jag också igen.
Det var tur att jag hade skottkärran med 
och kunde köra denne lille rackare till grinden!
I kannan har Kerstin gjort lunchdryck
av den första egna citronen.
Det smakar SÅ gott!
Syrligt men inte alls surt. 
 Jag har alltid undrat vad det är som är 
så speciellt med björk och musöron?
Det går precis lika bra med
pil och kaninöron!
Du, Kerstin, dags att klippa rosor!

1 kommentar:

  1. Ja, nå er det tid for å klippe roser! Kaninører er vel litt større enn museører? Jeg ser det for meg at bjørkene hadde hatt lange kaninører ;-)

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.