lördag 26 april 2014

Rum och Trädgård

Visst sken solen alldeles förförande
men jag for ändå till Kistamässan och
"Rum och Trädgård" en stund.
Och glad blev jag när jag hittade
denna outfit för trädgårderare!
Flora manufaktur tycker tydligen som jag, 
att alla inte behöver gå runt i rosablommigt.
 "Om jag hade pengar..."
skulle denna get med kid får flytta hem till oss.
De låter nog tulpanerna stå ifred.
 Här ett tips på vad man kan roa sig med under vintern
för att slippa stickor i nävarna under utesäsongen.
Gräs, kål och lök i vackert samspel. 
Ända från Danmark hade dessa skulpturer i växande pil åkt.
Tack för att de orkade, för de var underbart roliga och inspirerande att se!
Det blev bara en kort vistelse på mässan
för solen lockade och jag hade lovat alla mina
små plantor att komma hem och skola dem innan kvällen.
Men kul var det!

6 kommentarer:

  1. Tack för de fina bilderna! :) Ska försöka hinna dit imorgon en sväng! Håller med dig om klädfärgerna! :) Mia

    SvaraRadera
  2. Det blir nog ingen Kista-mässa för mig i år. Men nästa år prioriterar jag nog "Rum och Trädgård" framför "Nordiska Trädgårdar" som jag tycker var en stor besvikelse i år (som de flesta andra år)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kistamässan har vi inte varit på någon gång, är den bättre än Nordiska Trädgårdar?. Vi kanske ska välja den nästa år. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  4. Snygg trädgårdsoutfit! Håller med, kul med något annat en romantiskt rosablommigt!
    /Annika

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig mässa och vilken inspirationskick det måste varit.

    SvaraRadera
  6. Kul att få inspireras av allt kul på mässan. Snygg kjol! Eller är det kanske en byxkjol? Oavsett vad. Betydligt snyggare än de gamla trasor jag brukar ha på mig.

    Köpte du ett stickat fodral till kvastskaftet? Om inte får du åka tillbaka och inhandla ett ;) Jag fick ett i julklapp av min mamma och jag måste säga att det är toppen! Mjukt och skönt. Och snyggt.

    Ha en fin dag!
    Kram Tamara

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.