måndag 10 november 2014

Ringdansande äpplen

Vilket skönt novemberväder!
Knappt någon blåst och flera plusgrader.
Ingen sol visserligen, men heller inte snö...
Jag behövde inte ens vantar när jag tog in sista frukten!
Fåglarna hade hunnit kalasa på våra "Karin Schneider"
så det blev inte så många att ta hand om i år.
 De håller sig fint till efter nyår som de är
men ännu bättre i ringform.
I år iddes jag inte skärpa klingan på äppelsvarven
utan skar dem med kniv och de blev rejält grova.
Nåja, de smakar säkert lika gott i alla varianter.
Gott doftar det också nu i hela köket.
Mums!

2 kommentarer:

  1. Härligt! Jag borde göra likadant:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ser fint ut och gott att ha. Jag skär alltid för hand och det funkar bra.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.