fredag 18 februari 2011

Mina älsklingar

Jag börjar oroa mig för hur de har det under isen och snötäcket.
Denna vinter har jag, på inrådan av de som har fler fiskar än jag, satt i syrepump istället för att låta vattnet cirkulera via reningsverkspumpen.
Tidigare år har cirkulationen hållit en vak öppen och det  har räckt för att fiskarna ska klara sig bra.
I år frös hela vattenytan redan i december. Jag hör att syrepumpen går, men slangarna verkar ha blivit infrusna i isen, för jag ser inga bubblor. Två gånger i år har jag tagit upp vak med hjälp av borrmaskin och varmt vatten. Jag ska ut och försöka få upp en ny idag igen.
Måtte de sova gott och vakna friska och glada i vår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.