söndag 8 september 2013

Bland kända och okända vänner

"Så som i Enköping..."/Enköpings trädgårdsdag
alltid första lördagen i september.
Kanske var du där fast jag inte såg dig?
Det var så många glada och trevliga människor överallt.
Hela Enköping bubblade av sistasommardagsglädje
och trädgårdsnyfikenhet.
I Skolparken var det marknadsgata längs hela gångvägen.
Mest växter men också mat och mums.
Och så många roliga samtal!
Promenaden genom Drömparken och idéträdgårdarna 
blev riktigt svettig i solen.
Tack och lov att Marianne hade lite saft och kaka kvar i serveringstältet!
Lekfullt och roligt var det mest överallt
möjligen lite för få såpbubblor...
 En härlig dag avslutades med glass vid hamncaféet
och där gjorde sig hösten påmind;
en gul gren i allt det gröna.
 Tantkärran var tämligen fylld när jag kom hem
och skallen likaså.
Tack alla glada för en härlig dag!

7 kommentarer:

  1. Låter som en alldeles underbar dag! Såna dagar kan man leva länge på:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tänk att jag aldrig varit i Enköping, dåligt. Men maken gjorde lumpen där så han är helt ovillig att följa med mig. Men jag har inte gett upp!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen ut att ha varit en perfekt trädgårdsdag...

    SvaraRadera
  4. Inte kom jag till Enköping inte men väl till Löta o på Acchleja träff inte så illa det heller :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Litt av en dag du har hatt. Og full i både handlepose og hode skjønner jeg.

    SvaraRadera
  6. Enköpings parker är alltid härliga att besöka. Ha en skön helg/Carita

    SvaraRadera
  7. In the past security has been a major problem for with most e-commerce
    websites. A medically-underwritten term life insurance could therefore conserve you a
    boatload of money. It is caused by thinking that we have done something wrong.


    Feel free to surf to my web blog: gay rights

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.