lördag 26 juli 2014

Milde himmel!

Uj, uj, uj, så varmt det är!
Kära nå´n så det ser ut här hemma!
Jag tittar hellre på bilder från veckans luff.
Jösses vad mycket fint och kul vi sett på vår resa, dottern och jag.
Vi började med tidningen Lands "Öppen trädgård"
men i hela Halland var det bara två trädgårdar med!
Denna i Tvååker trivdes vi i.
 Vilken trevlig trädgård och vilka trevliga trädgårderare!
 Det odlades bin också, i Smålandskupor.
 Växthus och gott om sittplatser, precis som hemma.
 Men så här snygg gräsmatteplätt har inte vi...
 Värmen dallrade så vi gjorde som rosen,
lade oss i blöt.
En natt sov vi i Laholm och där bor "Milla"
så vi ringde henne och fick komma på besök.
 Jag antar att hon ägnat kvällarna åt att vattna
för OJ så frodigt och fint där var!
 Och denna hortensian var inte stor men grann
där den lös i skuggan.

Mitt huvud var lite värmevimsigt
och det var svårt att bestämma vad jag
ville fota av allt det vackra, men några bilder blev det.
 På vägen tillbaka till vandrarhemmet passerade vi
stadsparken som fått utmärkelsen "Årets park".
Savannen hade precis satt igång sin blomning.
Vackert som bara den!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och härliga trädgårdsbesök och det ser grönt och fint ut. Här är det öken. Idag har jag rensat bort lite torra blommor och annat torrt elände. Nu väntar jag på regn annars kommer en hel del att dör bort ser det ut som.Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  2. Trevligt att se sig om på semestern. Fina trädgårdar ni besökt. :)

    SvaraRadera
  3. Tack för att ni kom och hälsade på!
    Ha det gott i sommarvärmen, jag smälter nästan bort idag...
    Kram Milla

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.