måndag 12 januari 2015

Shabby chic-trädgård?

Inte för att jag är någon vidare piffare,
varken ute eller inne, men jag tror jag 
vaknade med en stylad trädgård.
Visst handlar det om gamla och älskade ting 
där den gamla ytan syns igenom det nypålagda vita?
Somligt i vår trädgård har blivit kvar efter en lek. 
Vinterståndare är alltid vackra och
kanske goda för någon pippi? 
Min gamla bojkätting tjänstgör än
men nu som klätterlina för annat än sjögräs. 
Farfars efterlämnade.
Ett ting behöver inte vara gammalt för att 
vara älskat. Den här flög hit i somras.
Den här glömdes visst i somras...
Jag näns inte tända ljuset inuti för
då smälter den vackra snön.
De här är chicka  också utan extra vitt!
Han ser lite trött ut, men samtidigt 
lättad. Äntligen snötäcke!
Och min älskade dansör virvlar vidare...
Nu hoppas jag att täcket ligger kvar till första mars.
Efter att barnen sportat loss får det gärna försvinna
för då vill vi ha igång vårbruket, eller hur?

4 kommentarer:

  1. Vackra blickfång i en vit trädgård! Kättingen är hur fin som helst med sin klättrare.

    Jag hoppas också att vi får ha snö nu och minst halva mars. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag blev så glad igår när jag vaknade av ett vitt täcke....
    Inte lika glad idag då det regnar bort :(
    din dansör var onekligen tilltalande....virvelvind....

    SvaraRadera
  3. Så fint det är i din älskade trädgård.
    Var i Bålsta var det som det fanns mistlar på träd?
    Eller var var det någonstans för visst var det vi som pratade om det?
    Hoppas du sitter vid datorn ikväll. Skall nämligen till Rölunda imorgon.Bara upp och ner på ett möte.

    Annika

    SvaraRadera
  4. Jag gillar att det finns lite småsaker att fästa blicken på i en trädgård. Vissa saker göms i snö men visar sig väldigt vackra när det blir tö. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.