onsdag 13 maj 2015

Vad är bra med regn?

Solsken är skönt
men ett strilande regn kan också vara bra.
Växtligheten blir så mättad i färgerna
och det slutar klia i näsan på alla oss
som är lite pollenkänsliga.
Trätunnorna blir äntligen fyllda så att
de inte står i solen och spricker. 
Jag slipper vattna i pallkrageodlingarna.
Fiskarna får en massa spännande att mumsa på
som droppar ner ur träden ovanför.
Och tänk så många sniglar och snäckor som kryper fram
så jag kan nacka dem innan de lagt en massa ägg!
Men det gör inget om solen skiner igen i morgon...

2 kommentarer:

  1. Visst är det både för- och nackdelar med detta väder. Allra skönast är det att slippa vattningen i trädgårdsland och annat planterat. Hönsen gillar dock inte blåsten.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad för senaste veckans regn. Vi har fått totalt 25 mm och det behövdes verkligen efter så många torra veckor. Nu är regntunnorna fyllda och trädgården genomvattnad och jag känner mig lugn igen.....så nu kan solen komma:-)
    Kram Nora

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.