lördag 11 juli 2015

Liten tuva...

...innehåller ofta stort pissmyrebo!
Ja, så tror jag den västmanländska
varianten av ordstävet lyder.
Vi röjer oss fram och hittar ett och annat.
Att stå på knä och jobba är så gott som 
uteslutet för en allergiker som jag.
Det här var dock inget myrbo.
Lien tjongade i sten och se,
en stenkantad jordhög öppnar sig när man bökar!
Det har nog varit en plantering
men inga växter har överlevt gräsinvasionen. 
Här var det knappt jag vågade mig in 
men det behövdes slås inför beskärningen
av det gamla äppelträdet.
Jodå, jag hittade både myrbon och stenar
men lien klarade sig och jag med. 


3 kommentarer:

  1. Bra jobbat!
    Västmanländska ordstäv är speciella, ha ha! =o))
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Blir det kanske en hässja också... Gillar ordstävet. Passande så här års. Upptäckte idag att en tuva plötsligt uppstått bland kattfoten som växer bland gatsten. Säkert myror.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Se det blev ju riktigt snyggt runt trädet!!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.