fredag 4 september 2015

Tycke och smak

Nypon är gott!
Det tycker uppenbarligen även myrorna.
Men nu får det väl ändå räcka,
de har förstört mina tomatplantor,
ska de ta nyponen också?!!
De gamla höstasterplantorna går troget i blom.
Somliga tycker de är spretiga och tråkbleka.
Jag gillar dem, särskilt i bukett ihop med gullris.
 
Tidlösa gillar jag också, men hinner numera sällan 
se dem hela, innan spanjorerna varit där och mumsat.
Men av gurkorna hann jag få så det räckte till 
en omgång smörgåsgodis. Smaskens!

4 kommentarer:

  1. Va? Har myrorna förstört tomaterna? Då måste du nästan haft löss i dem, eller? Gurkburken ser jättefins ut! :) Smaskens! Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  2. Do I understand well, did ants ruin your tomato plants. In my greenhouse ants are a nuisance but I'm glad they left my tomatoplants alone. Your cucumber snacks look great!

    SvaraRadera
  3. Åh kan det vara myror som ätit upp mina tomater tro? Ja det är mycket med både sniglar, myror och annan ohyra i trädgården...man får njuta och dela med sig till de oinbjudna hyresgästerna också!
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Va 'äter myrorna nypon? Såklart det är ju sött och gott.
    Har inte sett några tidlöser här ännu men de är säkert på G.
    Om jag nu inte grävde bort dem när jag flyttade växter i våras.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.