måndag 25 april 2016

Fixa och dona

Nu får jag allt sätta fart!
Efter besöket på Nordiska trädgårdar
 insåg jag hur sen jag är i år.
Det mesta står fortfarande och väntar i växthuset
 och inte har jag fått värst många frön i jorden heller...
Att gå bland blommor och grönt på mässan
 satte igång trädgårdsanden igen.
Nu har jag inte ro att sitta här längre!
Solen är oppe någon timme till och
 växthuset behöver verkligen tömmas.
Visserligen är det ett tag till 3/7 men
 tiden rullar med så ojämn hastighet ibland.
Och till Tusen trädgårdar vill vi ha
 räjongerna presentabla, jodå.

4 kommentarer:

  1. Åh, fler som är med den 3:e, kul. Är så härligt att kunna jobba fullt ut i trädgården i år.
    /anette

    SvaraRadera
  2. Jamen för sjutton! Hög tid för dig att sätta fart om du ska ha öppet den 3 juli! Vi ska oxå vara med och kan rulla tummarna för aaaaallt är klart ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. I år blev det ingen mässa för egen del. Kul att du blev inspirerad av resan:)
    Jag vann ju frön hos dig och funderar nu på hur jag ska göra med kobra kallorna som jag sådde....de står i krukor inomhus. De kom upp förra året och vissnade sedan ner.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. hej, så synd du inte bor nära mig! För då hade du fått flera ruggar av Elefantgräs av mig att plantera som solitärer!
    Men värme kan jag inte bjuda på, tyvärr!
    ha det gott!
    // Lena

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.