torsdag 1 december 2016

Bortkollrad igen

Jag vet hur det går
och ändå kan jag inte låta bli.
Jag har så lätt för att förälska mig!
Det klokaste vore att stanna hemma
 och inte utsätta mig för alla dessa charmiga,
väldoftande och välvuxna snyggingar.
Men jag åker dit varenda år! 
Till rosgården "Villa Sindoro" i Nora
den andra juli när Rosa har namnsdag. 
Jag försöker nöja mig med att fota och
undviker att bekanta mig alltför mycket med dem
 för det kan ändå inte bli något mellan oss.
Hemmaträdgården är fullplanterad.
Ute vid stugan har jag förstås mer mark... 
Då gäller det bara att hitta de som trivs utan lera
och utan alltför mycket omsorg och samvaro.
Kanske törs jag bjuda dit någon snygging nästa år...


13 kommentarer:

  1. Så vackra. Klart du ska bjuda in några snyggingar nästa år. Med kärlek klarar man allt... ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  2. Jag känner, väl, igen mig!
    Och jag tror att rosor klarar sig bra i annat än lerjord. Många odlar i sand ju :)

    Så såklart nån snygging måste med hem!

    Veronica

    SvaraRadera
  3. Gäckande charmörer skulle jag villa säga som nog inte riktigt hittat sorterna som tolererar sand i zon 4.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Härligt med lite somriga rosbilder nu i december! Så vackra!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  5. Åhhh nu längtar jag...dock har jag några frusna knoppar kvar på min ros! Härliga bilder du bjuder på. Ha en fin fredag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Såå vackra. Tyvärr har inte dessa charmörer inte lyckats fånga mig ännu, få se hur länge det dröjer innan dom finns här. Ha en fin 2:a advent. Carita

    SvaraRadera
  7. Ja hur kan man stå emot!! Hos mig fick det flytta in två nya i år😊
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Ja hur kan man stå emot!! Hos mig fick det flytta in två nya i år😊
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga charmörer.
    Trevlig helg/Marika

    SvaraRadera
  10. Underbara charmörer, måste nog skaffa lite fler rosor. Trevlig helg! Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Det var väl på pricken vad charmörer gör med oss. De är svåra att bara se på. Det skapas andra begär....

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  12. Ja, det är klart att du törs. Hur ska man kunna motstå?! ;)

    SvaraRadera
  13. Visst vill ha våra charmörer - det är ju just det där lockandet de är så bra på ... Finfina exempel här hos dig!
    http://vardagsnjutning.blogspot.se/2016/12/en-reslig-och-valsmakande-charmor.html

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.