fredag 17 februari 2017

Vart jag går...

...så nog är jag påpassad.
Genom åren har det varit olika fyrbeningar och
 just nu är det dessa två sötnöss (pluralis av sötnosar)
som håller kollen i trädgården.
Det är inte mycket jag kan göra utan att de är med.
Lilla Asta är äldst, 4 år, och eventuellt rätt klok?
I alla fall en duktig jägare och mammas katt. 
Mr Morris är en nyinflyttad herre, 2 år, som
än så länge helst håller uppsikt, gärna
från revirets högsta punkt.
Tyvärr har ingen av dem ännu satt sig
 i respekt hos trastar och skator som 
fortsätter att pilla fram vårlökarna...
Vad andra trädgårderare inte vill vara förutan 
kan du se hos Blommig fredag.


14 kommentarer:

  1. Oj, om jag inte vore allergisk mot katter! Då skulle jag ha ett gäng såna lena, smarta här med :)

    Jag förstår att du inte vill vara utan dem!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det förstår jag, att du inte vill vara utan dem.
    Små söta trädgårdskompisar.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Så trivelig å ha selskap av de firbeinte ute i hagen. Selv om de ikke gjør så altfor mye nyttig...
    God helg!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint sällskap du har på dina stunder i trädgården. Ok, så jag kan skylla på skator och andra fåglar när jag hittar lökar ovan jord??!? Trodde jag planterat för grunt :)

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Såå trevligt med dessa fyrbenta följeslagare i trädgården!
    Saknar våra, men grannkvarteret brukar komma på visit och hälsa på.
    Trevlig helg!
    Hälsningar
    AnnA

    SvaraRadera
  6. ...grannkatterna menar jag...

    SvaraRadera
  7. Söta kissar och vilka trevliga sällskap. Saknar min trädgårdskisse. Den jag har kvar har sina intressen på andra håll.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Det var ett väldigt bra val. Riktigt söta kissar eller sötnöss :)

    Ha en fortsatt skön helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  9. Katter er veldig hyggelig å ha selskap av, ja! Jeg har også to stykker. Jeg vil heller ikke unnvære de :)

    God helg!

    SvaraRadera
  10. Sötnöss...så gulligt!! Vill inte vara utan mina heller:) Vran nykomling Baylies ska få börja gå ut till våren har jag tänkt. Gillar att ha katterna med mig i trädgården.
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  11. Känner igen det där hi hi :)
    Ha en skön helg nu!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  12. Härligt med de som sällskap och nyttogörare.
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Fnissar lite eftersom jag skrämmer bort besökande katter från mina älskade trastar :-D

    SvaraRadera
  14. Katter är ju underbara! Vår gamla Tarzan är 17 år nu, men än hänger han med fast det går lite långsammare för varje år...
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.