fredag 15 december 2017

Giv mig ej glans, ej guld, ej prakt...

Dagens tema hos blommig fredag är
"julklappstips för trädgårdsnörden".
Jag hoppas innerligt att jag inte får några nya fiffiga ting
 som jag kommer att tappa bort i vår djungel!
Det har blivit en sådan industri med allt man "behöver" i 
sitt trädgårderande så att jag blir alldeles matt ibland.
Något jag istället skulle bli glad över är t.ex. ett löfte från 
någon bekant om hjälp vid visningsdagar, sällskap på 
en trädgårdstittarutflykt, rabattgrävning etc.
När ryggen tryter och orken inte räcker lika långt 
som entusiasmen kan jag behöva några par extra händer
och sällskap gör det mesta mycket roligare och bättre.
Mitt tips blir således: 
lägg pengarna på bensin till utfärder
eller biljetter med buss/tåg och ha kul
 tillsammans i din eller annans trädgård!

3 kommentarer:

  1. Kloka tips! Att få både hjälp när det behövs och sällskap är aldrig fel:)
    Trevlig Tredje Advent!

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen idén, jag är ju dessutom själv med min trädgård. En trädgårdskompis - de är ett gäng som har en trädgårdsring eller vad de nu kallar det. De åker runt till varann och hjälps åt med grovjobb. Låter helt lysande tänker jag :)

    Ha en fin 3:e advent! Carina

    SvaraRadera
  3. Tycker om din idé. De som säljer försöker få oss att tro att det är så mycket vi behöver men det finns ju oftast inga egentliga behov. Hjälp behöver vi dock ibland. Sällskap och trevliga utflykter alltid.
    Önskar God Jul!
    Anna-Karin

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.