lördag 18 april 2020

Det händer en del på tio år...

Ja, nu var det inte mycket kvar av flisen på gångarna...
Vi flisade alla grenar från rens och beskärning och 
lade på stigarna när vi tröttnat på leran.
Den har multnat och MASSOR av frön har grott i 
och trädrötter hittat in till den fina myllan. 
Innan min axel pajade började jag skotta undan och 
lägga i planteringarna det som var kvar. 
Småningom ska jag väl få dit ny flis....
Arboristen var hit och hjälpte oss med den förvuxna pilen, 
men lövträ blir ingen hållbar flis, så det blir till att beställa.

I väntan på att axeln ska läka får jag vackert gå runt
och njuta av det som klarar sig självt.
Och det är ju ett trivsamt tidsfördriv 
i dessa tider av självvald isolering.

2 kommentarer:

  1. Ja man får pyssla på i trädgården i dessa isolerade tider...det är ju ganska så skönt det med! Våren är verkligen på gång och det börjar bli sådär ljusgrönt ute, ack så härligt!!!
    Vårkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Täcker också med flis just nu även om det är från lövträd. Men det är det jag har att tillgå. Irriterande att ha ont och känna sig begränsad men som du skriver det finns uppsidor med det också :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.