måndag 19 maj 2014

Nu sträcker vi på oss

I helgen har vi haft det sommarslappt.
Dvs katterna slappar hela tiden och
jag står med händerna i jord och huvudet avstängt
och mest bara skolar och pytsar växter.
Det är flera av vinterns sålådor som börjat bli gröna
och det är inte bara alger, som tur är.
Tomaterna har flyttat ut i växthuset.
Det behövde de, taniga och bleka som de börjat bli.
 Löken i pallkragen sträcker på sig.
Sallad och dill har "slagit i taket" under väven.
I en av de stora lerkokorna från dammrenoveringen
var det visst en träjon, som förvirrat tittar opp
och undrar var i all sin dar den hamnat nu.
Jag blir också lätt förvirrad
när jag hittar växter jag inte minns att jag satt.
I alla fall inte på den platsen? 
Men jag har visst hittat den perfekta platsen för 
det söta fotbladet, jag får stolt sträcka på mig jag också.



5 kommentarer:

  1. Funderar på att införskaffa ett fotblad men vet att de kan vara lite svårflörtade så..hur är den perfekta platsen för fotblad?

    SvaraRadera
  2. Va det växer och frodas hos dig. Jag var sen med sådderna i år så både sallad och tomater är än så länge små.
    I helgen planterade jag ut några egensådda Fotblad. Hoppas de på sikt blir lika fina som dina!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det verkar växa så det knakar. Jag har inte börjat skola om mina frösådder än men måste nog börja. Tomaterna har jag planterat ut i växthuset. Fotblad gillar jag, vi har några olika. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  4. Fotbladet var en liten goding. Hamnar på vill-ha-listan. Suck. Den bara växer och växer. Listan alltså...

    Trist med tulpanerna. Man känner sig minst sagt lite snuvad på konfekten när bara bladen är kvar :(

    Ha en fin kväll!
    Tamara

    SvaraRadera
  5. De ser ut att trivas i din vård, plantorna:) Har också fotblad , men inte blommar det! Vet inte vilken sort jag har heller. Roliga blad i allafall..
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.