torsdag 23 juni 2011

Drippen dropp och droppen drapp

Det regnar. Uppifrån och ner.Lagom mycket .
Växtligheten blir mer distinkt i färg och form när allt är lika belyst, utan skuggor.Vackert.
Visst kan det vara trist med regn i flera dagar, men idag känns det OK.
Särskilt som jag kan vara ute och knalla med mitt gula paraply och kippande stövlar.Det gillar jag.
Jag känner mig lite som nalle Puh när jag går runt och tittar till det som växer.Tiddelipom!
Vad var det för fröställningar i förra inlägget?Inte helt lätt att avgöra när fotografen är en sådan amatör, men här är "facit":
Körvel, kabbeleka, akleja, pion
P.S. Tack för ormtipset Helena, det fungerar här också.

5 kommentarer:

  1. Ja, verkligen Nalle Puh-känsla i bilden... då kan jag vara knasiga och vimsiga Nasse...

    I natt kom det 30 mm på några timmar - typ tropiskt regn. Jag bävade i morse när jag skulle ut och kolla förödelsen men... bara honungsrosens matta av vita kronblad skvallrade om ovädret, allt annat hade klarat av det...

    Önskar dig en trevlig midsommar, med eller utan stövlar! Kramar Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Näe 2 av fyra det är jag inte nöjd med.. ;-)
    Kul att ormtipset funkar.Om jag kommit på det själv kunde jag tagit patent.Blivit rik som bara den o då hade det blivit ett Victorianskt växthus :-)
    Trevlig Midsommar!

    SvaraRadera
  3. Vilken positiv beskrivning på regnväder!
    Trevlig Midsommar! /Bea

    SvaraRadera
  4. Det låter skönt att traska runt som Nalle Puh o filosofera i regnet...Här både regnar det och är solsken om vartannat...Går jag ut så regnar det o går jag in så skiner solen...nästan så!

    Kram från Malin

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.