onsdag 5 juni 2013

Alldeles själva?

Det blir så bra när det får sköta sig självt, planterandet.
Just nu går jag omkring och beundrar hur bra de olika aklejorna
matchar varandra och de allium som kommer opp 
där svärmor "tappade" lite av frön från sin rabatt.
Hon är tyvärr borta men bollarna blev fina,
hon skulle ha gillat dem.
Jag önskar att dessa storgatstenar också blev bra alldeles av sig själva.
Det var rätt tungt att få hem dem och nu ligger de i en hög på helt fel ställe.
När myggen flugit vidare till nya jaktmarker (sälla?)
så ska jag visa gatstenen hur man ställer opp på led.
Det blir toppen att kunna höja opp ännu en plantering ur leran!
 En mindre hög röd knäcksten har också hamnat på vår tomt.
De ska förhoppningsvis hålla ordning på jorden vid kullen.
Kullen, som hittills varit kirskålsodling men nu legat
under presenning en säsong, väntar på att bli plantering den också.
Hur mycket ska hon egentligen ha att påta runt i, den här tanten?
 Det är ju påtandet som är roligt!
Och lugn, det kommer nog att ta ett bra tag 
innan jag fått jord tillräckligt att plantera i.

6 kommentarer:

  1. Vad du grejar :) jobbigt med den där lerjorden :P
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Jeg er meget enig med dig i at selvsåede planter altid passer så fint sammen! Jeg tror næsten at jeg holder allermest af akelje, lupin, digitalis og sådan noget der passer sig selv.

    SvaraRadera
  3. Det där med all sten...det tilltalar mig om än lite väl onödigt mycket arbete.....men jag misstänker att det lär bli rasande snyggt:)

    SvaraRadera
  4. Det är precis som du säger - det är påtandet som är roligt!
    Kommer bli så snyggt med alla nya, fin astenar hos dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. For et deilig blomsterbilde. Det roper at sommeren er her:) Stilige brostein. I min hjemby finnes de overalt i gatene. Nostalgi..., Lykke til. Det blir muskler av steinarbeid:)

    SvaraRadera
  6. Såklart det är påtandet som är det roliga! Hur skulle det kännas om allt var klart? Om man inte hade nåt att göra? Sk..tråkigt , rent ut sagt :) Lite högar med sten liggandes i högar gör väl inget ?
    Förr eller senare, så.....

    kram

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.