måndag 3 juni 2013

Klippt och skuret?

Vårens penséer blommar och blommar.
Jag försöker hålla efter dem så de inte går i frö riktigt än.
Det blir mycket vackert färgklipp i komposthinken.
Om jag vore bättre på att måla så skulle jag göra en akvarell.
 Den här knoppen är det dock inte jag som klippt.
Någon som har tagit sig ut genom skaftet och försvunnit?
Är det månne idé att plocka bort dem 
eller är det för sent när de hänger så här?
Och en fråga till:
Har ni träffat på tomatplantor som spontant slutar växa efter första blomklasen
 och istället för toppskott kommer där bara ett vanligt blad?!
Tänk vad världen är full av underbara mysterier...

8 kommentarer:

  1. Usch för ohyra, min körsbärsbuske håller på att bli uppäten av nått kryp
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Det där såg inte så kul ut alls..... Mina rosor är oxå attackerade av nån elaking!

    Må gott trots allt :)

    SvaraRadera
  3. Såg i Lyckans Lilla hus att du tagit en glass i hamncaféet i fredags. Om du vid dina utflykter i Enköping ser någon grupp som har näsan antingen i backen eller upp i luften så är det jag och min klass som är ute på växtvandring och kollar in perenner och lignoser bland parkerna. Roligt är det! Hoppas vi syns vad det lider i idéträdgårdarna.
    :-)

    SvaraRadera
  4. Inte kul att få knoppar avbitna av eländiga djur...
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Märklig tomat du har, den kanske blev lite trött? Jag måste tacka dig för att du kastade mig tillbaka till min apelsinfärgade frottémorgonrock i minnet. Hade helt glömt bort att vi använde denna benämning på rödgult, men visst sa man apelsinfärgat! Jag blev så till mig av denna upplysning så jag uppdaterade i inlägget, fniss.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker komposthink!
    Och vilken märklig utveckling på din tomatplanta. Något liknande har jag aldrig sett.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Mange flotte stemorsblomster som skal til komposthimmelen hos deg! Det er veldig smart å klippe de før de danner frø. Det rekker aldri jeg...
    Det var en rar tomat. Sånn har jeg ikke sett før.

    Ha en fin kveld.

    SvaraRadera
  8. Snyggaste skräpet jag sett tror jag. :) Så borde det alltid se ut i komposten.
    Trist med bråkstakar på rosorna. Jag har klämt massor av steklar redan. Och fler kommer det nog att bli... Nedrans krångelrosor.
    Kryakramar!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.