måndag 27 januari 2014

Lunchtrall

Idag var det närapå plusgrader vid lunch
och jag hann hem en minisväng i trädgården.
 Jag vill gärna hålla koll på spåren
och se vilka som varit på besök
under tiden jag inte såg dem.
Vädret var trallvänligt
så det blev en visa till:
Vitt över dammens is,
frostprydda grenar.
Vackert på vintervis.
Snöhöljda stenar.
Knoppar som sover sött.
Kerstin som väntar. Trött?
Nej, bara saktare
går jag som vaktare.
Hit till mitt paradis
kommer väl ingen gris!?

Melodi: dnarts hco öjs revö snälG

2 kommentarer:

  1. vackert med frost på tallarna
    kram
    maggan

    SvaraRadera
  2. Ha ha du är ju knäpp ;) vad är det för melodi jag fattar nada :)
    Har du fått nån krämkaka än då?
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.