lördag 19 april 2014

Tacka vet jag Olle...

Sällskap i trädgården är trevligt.
Sällskap som vill hjälpa till är också bra.
Men...
 sällskap som bara vill leka med allt och tror att
det finns möss kvar inne i täckväven kan man bli lite mindre glad av.
 Hon insåg till slut att där var tomt
men att det var den perfekta platsen att
både vila och hålla koll på matte ifrån.
Jag väntar på min trädgårdskompis Olle.
Det är en som vet hur saker och ting ska göras,
fast oftast blir det ändå jag som gör det.
Han kommer nog skuttande efter att påsken är över.
Javisstja, GLAD PÅSK!

5 kommentarer:

  1. Så søt katt du har som hjelper deg i hagen! De kan finne på mye rart, men de hjelper jo til også. Naboen min har to katter som holder musebestanden nede, og det er jeg gled for ;-)

    God påskehelg!

    SvaraRadera
  2. Söt som en nöt din lilla kisse. :))

    SvaraRadera
  3. Det var ett rart hjälpe du har i trädgården. Jag har ofta också antingen katten eller en rad hönor efter mig, som uppmärksamt väntar på att jag ska sticka till dem nån mask eller annan läckerbit : )
    Glad påsk!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Det är skönt att ha nån som hänger med en i trädgården. Vi har ju Rasmus som är där hela dagarna och vaktar tomtgränsen :)

    Vad skönt att jag inte är ensam om att ha svarta händer :)

    Kram och ha en fortsatt bra Påsk :)

    SvaraRadera
  5. Vilken gullig katt! Saknar min, fast efter 18 år hade hon gjort sitt.

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.