onsdag 30 april 2014

Vitt på marken

"Jag klappar mig på örat och sjunger lalala,
det metereologen säger låter inte alls nå´ bra!
Jag vande mig vid värmen och tyckte den var skön
hur går det nu med körsbärsblom och bädd så grön?!
Nejsan stoppsan inte alls nå´ bra!
När våren kommit ska den inte plötsligt bara dra!
Nejsan stoppsan det vill inte ja´
och inte min magnoli-a och alla knoppar-na."
(Ja, jag vet att det är en julmelodi...men den ploppade opp...)
 Det enda vita jag kan acceptera i luften
är krikonblombladen som yr ner ur trädet.
Det är riktigt vackert med små blommor i mossmattan.
Visst var det bara ett dåligt skämt på väderkartan!?
För säkerhets skull köper jag en ny vit täckväv 
till alla våra plantor att huka sig under och letar fram 
vantarna igen inför kvällens brasäventyr.
En skön valborg önskar jag oss allihop!

1 kommentar:

  1. Är så glad att vi inte fick någon snö hos oss. Däremot önskar jag lite regn eftersom pollenhalterna är så höga, det hade varit skönt att skölja bort lite.

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.