måndag 1 september 2014

Röda lappar!

Ser du vad det står på de röda lapparna?
Tjugo kronor per kruka vem kan motstå det?
 Inte jag i alla fall!
På vissa sommarblommor var det tio kronor
så en chokladblomma med gott om knopp
och en härligt höstglödande begonia följde också med.
Och så en japansk lönn till dammkanten.
Det var den jag egentligen var ute efter.
Tänk att det så ofta kommer med något mer...
Nu står den och speglar sig i vattenytan:
"Titta, jag fick bästa platsen!
Du ynkliga lilla ros fick helt sonika flytta nu när jag kom.
Fattas bara, här blir jag absolut vackrast."
 "Mallgroda!
Du som inte ens vet hur du ska klara vintern!
Vänta bara till nästa år när jag sträcker mina
blommande grenar mot stubben eller idgranen vid sidan.
Då får vi se vem som blir mest beundrad."

5 kommentarer:

  1. Så vackert det blev med den lilla acern där vid dammen. Måste nog ta mig iväg nån dag och besöka er och njuta av din härliga trädgård.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bild med lönnen och dammen! Den passar verkligen in där!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt blev det! Bra fynd du gjorde! Önskar man visste var! ;) Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Jag tror att jag håller mig ifrån plantbutiker nu kan bli dyrt ändå när det är röda lappar mycket jobb iaf. ;)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Tänk så man kan fynda med röda lappar, det är bara att passa på, fast det kan ju bli för mycket av det goda ibland. Ha en solig dag.Carita

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.