tisdag 23 augusti 2011

Nyfiken ko

Min lilla ko har nog en hel del att tänka på, hon ser så fundersam ut där hon står.
Oftast är det ju katten som smyger kring och undrar vad jag gör, men i helgen var det nog mest min kott-ko som var nyfiken.
Jag kom till hennes lilla äng under äppelträdet med en massa hasselpinnar och tänkte att jag skulle göra någon sorts inhägnad så hon ska slippa stå tjudrad hela tiden. Så här års får hon ju äpplen i huvudet där under trädet så det vore väl skönt om hon kunde gå en bit bort?
Som så ofta när jag börjar med något hade jag inte heller den här gången en klar plan utan mer en idé som skulle prövas. Den verkar fungera, fast jag behöver många mer slanor innan det är klart.
I går kväll stod hon fortfarande där och undrade.
Fast hon kanske mest funderade på vad det var som doftade så ovant men gott i trädgården?
Det var jag och kamraterna som traditionsenligt avnjöt surströmming i växthuset.
I det lilla finurliga paketet låg en byggsats till egna flytljus som man gör med vatten, rapsolja, hushållspapper och den lilla plastinsatsen. Funkar? Ja, givaren hade provat själv  med gott resultat. Jag återkommer...

3 kommentarer:

  1. Finurligt paket- ser fram emot resultatet;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att se restultatet med flytljusen. Röda vagnen jag fick är en present så jag vet ej pris eller vart den är köpt. Bloggen solsickan eller merjas trädgård är givaren hör med henne. Ha det bra //Britt

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.