tisdag 19 juni 2012

Det regnade igår också...

Vad gör tanter när det bara regnar och regnar?
Jag börjar dagen med en tur runt ägorna.
Om någon frågar varför så svarar jag att jag vill fotografera droppar, 
men egentligen vill jag bara ut en sväng.
Vinden skakar om så dropparna ramlar av 
och ingenting är tillräckligt still för att bli skarpt på bild i det svaga ljuset.
 Det gäller att vänta på vindens inandningar.
Då kan en bild bli rätt bra.
 Efter en värmande kopp the tar jag mig ner i källaren 
och muggar ihop lite betong till några nya klivplattor.
 Och när igångsättningsmotståndet gått över finns också energi till 
att skrapa färg från de gamla fönsterbågarna 
som ska bli fortsättning på bygget i pusshörnan.
Och när jag kommer opp ur källaren så skiner solen igen?

6 kommentarer:

  1. Fotografier tagna efter regn är så vackra!
    Gjutna det ska jag göra så fort målningen är klar...snart så:)
    Jätte fin trampsten!!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Ack ja ... jag borde också skrapa fönster! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Jo, fönster finns det att skrapa...får ta det någon dag i sommar.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Även här finns det fönster att skrapas.....men det hinns nog med senare i sommar:-)

    Jisses vad det har regnat denna juni månad! Nu växer det så det knakar i trädgården både av önskade och oönskade växter.

    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Snygg trampsten. Jag skall också gjuta men än har inte lusten kommit//Britt

    SvaraRadera
  6. Men hos dig skiner väl solen vare sig det regnar eller inte. I alla fall skvätter du lite solsken på oss som kikar in på din blogg - med dina härliga inlägg. Texter och foton.
    Och din vallmobild...suck och stön. Fantastisk!
    Kramar
    Törnrosa

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.