lördag 24 augusti 2013

Prioriteringar

Ledsen om du känner dig bortprioriterad, 
men efter lönearbetet kommer just nu skördandet.
Bloggandet får någon timme som "blir över".
Olle, min trädgårdshjälp du vet, har fått en egen skottkärra.
Nu tjatar han hela tiden om att vi måste ut och ta hand om fallfrukten.
Inte visste jag att det var så roligt att kärra körsbär, äpplen och sviskon?!
Skönt att han hjälper till, för det är VÄLDIGT mycket 
som ramlar ner av övermognad, blåst och regn.
Olle kärrar det som ska till komposten,
själv tar jag hand om det som ska bli mat.
Mos, sylt, marmelad.
Saft, kakor, paj.
Gissa vad jag drömmer om...


5 kommentarer:

  1. Vad bra att få trädgårdshjälp! :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, vad du jobbar, en riktig husmor! Tur att du får hjälp!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Du får hjälpa Olle att dejta... Då kanske han hittar en liten fru som vill hjälpa dig med syltkoket ;-)
    Lycka till med skördandet!

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  4. Snö??? Eller fler hjälpare?
    Kan man låna honom ett tag sen när ni har kärrat färdigt? Eller?
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Att hösten kommer?
    Jag skulle vilja ha städhjälp i trädgården när jag jobbar!

    En Olle kanske?

    Må gott!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.