onsdag 18 juni 2014

Årets idéträdgård invigd

Idag var det invigning av
YH trädgårdsutbildningens
 idéträdgårdar i Enköping.
I år har eleverna jobbat med sagotema.
Mer rekvisita än tidigare år kändes det som
och många kuligheter som tilltalade mitt leksinne.
En divan från "Tusen och en natt" 
 En färgglad spindelvävsvägg hos Alice
och förstås Plåtnicklas i egen hög person.
 Hos Robin Hood hängde pengapåsarna på rad
framför den snygga väggen av kubb.
En fattig student jag hade med mig 
fick lite av skatteåterbäringen innan vi gick.
Grattis till en kul och väl genomförd idéträdgård,
Anna och alla ni andra!
Den platsar fint bland de andra längs ån.

4 kommentarer:

  1. Kul med nya idéer i trädgården. Det är ett tag sen vi besökte Enköpings parker så det känns som om det är dags snart.Ha en fin kväll/Carita

    SvaraRadera
  2. Kul tema. Fint med blomster sängen och störväggen!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Spindelvävsväggen är ju jätteläcker! Sån skulle jag faktiskt kunna tänka mig. Hmmm... nu börjar det röra sig i huvudet här. :-)

    Ha en riktigt skön midsommarhelg!

    SvaraRadera
  4. Underbart! Tänk vad mycket kul man kan göra i en trädgård.
    Skatteåterbäring skulle jag också vilja ha.
    Ha en skön midsommar
    Annika

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.