måndag 2 juni 2014

Trädgårdsglädje

Hur ser man om en fisk är glad?
Jag hoppas det är av glädje de simmar
runt, runt i nyfixade dammens klara vatten.
Att de kommer och tigger mat som de brukar 
när jag kallar på dem är väl också ett lyckotecken?
Jag menar, om de inte gillade den nya pölen
skulle de nog stå på botten och sura?
 Värre är det med gurkor och tomater.
Jag hoppas att de visar sin glädje och
sätter fart med växandet nu när jag
ordnat klätterlinor och spiraler till dem.
Hur ser man att en Otteskrufvs-tant är glad?
Jo, då tar hon sin såpbubbelhink 
och ställer sig i vinden och blåser.
Det ska jag göra när dammens kanter
blivit lite mer tillfixade och återplanterade.

7 kommentarer:

  1. Det känns säkert alldeles underbart att ni kunnat fixa dammen. Jag förstår att det varit enormt mycket arbete och inte alltid så lätt att veta hur man skall göra för att det skall bli bra.

    Lycka till med nya, fina dammen!

    SvaraRadera
  2. Jag är helt övertygad om att dina Koi är superglada! Vem skulle inte vara??
    När det gäler gurkor och tomater så "vettefasiken" för de är supergriniga hos oss i år!

    Kram och ha det gött!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Fiskarna gillar säkert den renoverade dammen. ;-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Det är klart att de är glada när de fått så fint. Kanske får ni lite yngel som tack:-)

    SvaraRadera
  5. Fiskarna ser onekligen lyckliga ut. Dammar är härligt. Så mycket liv det blir på en gång! Inte bara fisk utan insekter, fåglar, grodor...
    Och sköldpaddor. Jo, min man kom hem med fyra sköldpaddor förra veckan så nu har de också intagit dammen. :-)

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  6. Härligt när dammen är klar och fiskarna trivs i det fina rena vattnet.Vår dammduk ligger i källaren och väntar på en grop som kanske aldrig kommer, vem vet. Ha en fin dag/Carita

    SvaraRadera
  7. Så skönt för er att börja få ordning på dammen. klart att fiskarna trivs. tror som du att de skulle vara stillsammare annars. Ser att katten gärna hjälper till;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.