måndag 25 mars 2013

Pillerilljobb

Nu har jag ordnat egna boenden åt de små liven ute i orangeriet.
Det känns nog ensligt och pirrigt för dem att
plötsligt stå där alldeles själva men de kan fortfarande se varandra.
Om de sträcker sig över kanten, vill säga.
De är just nu så medtagna att de nästan ligger ner allihop.
Men titta här vem som rest sig i hela sin stolta längd!
Jag var sen med en påse narcisser så de fick bo i kruka i orangeriet.
God tid tog de på sig, men när knopparna äntligen kom så gick det fort.
Oh, jag önskar du kunde känna doften... 
Lite påskpill blev det också.
Jag sådde gräs i tömda äggskal men jag vet inte
 om det hinner börja växa på en vecka?


5 kommentarer:

  1. Du verkar har mycket spännande på gång, vad har du i byttorna igentligen?

    SvaraRadera
  2. Vad mycket trevliga odlingar du har. Orangeriet... vad har du för temperatur där?

    SvaraRadera
  3. Nu börjar det kännas som om våren är på väg. Alla bloggare skriver så härligt om frösådder. Själv stirrar jag på mina frösådder och försöker tvinga upp dom med mina blickar.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Mmmmm, va härligt med orangeriet fyllt med frösådder och så narcissdoft till det:-)Låter som en dröm!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.