tisdag 21 februari 2012

Lite skämmigt?

Nu när jag håller på och beskär våra fruktträd förskräcks jag över hur många mumier jag lämnat kvar i träden.
Såg jag dem verkligen inte i höstas?

 Och i växthuset hänger druvklasar kvar...
Visserligen gömda bakom gardinen men nog borde jag hittat dem när jag skördade och klippte ur?
Nåväl, jag fick i alla fall bättre ordning i växthuset denna vinter jämfört med i fjol.
Då hastades det mesta bara in under tak när snön och kylan ramlade över oss.
Fast...skulle inte lyktorna tillbaka in i boden efter den där sista lyktkvällen i december?

7 kommentarer:

  1. Åh vad du är bra som beskär dina fruktträd. Jag vill också göra det men behöver få lite handledning först och kanske ska barnen ha växt upp lite först. Våra träd har vattenskott som är flera centimeter i diameter. Någon gång brutalbeskärdes träden och det är väl resultatet därefter.
    Jag kan också erkänna att det hänger kvar ganska många mumier bland äppelträden...
    Ha det fint i blötan och halkan.

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Jo det blir ju gärna kvar några i trädet men jag brukar se det som höst och vintermums till koltrasten :)
    Vilken läcker platta du har i växthuset, har du gjort den själv?Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att upptäcka att även andra har lite oreda i sina träd och växthus. Då blir med ens det egna mer ok. Mumierna var väl dessutom frukt för fåglarna i höstas, vindruvorna skulle väl snart plockas osv. Och växthuset är ju ett sådant bra övervintringsrum för allehanda saker. Att sedan andra har så fint och pysslat och städat i sina, det kan kanske bli en knuff i ordningsriktningen.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Mumier finns det här också...har inte bestämt mig om jag ska beskära nu eller vänta...fast så tänkte jag i höstas också:O
    Du får tänka positivt. Bättre än förra året;)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Jag har också en massa mumier som spökar i plommonträdet... Tiden räcker liksom inte till allt... Kram Hanna

    SvaraRadera
  6. Ibland finns inte lusten och orken kvar att ta rätt på allt... men nu börjar lusten smyga sig på. Särskilt som idag när solen sken och det var riktigt varmt i växthuset.

    Jag har en fråga till dej, jag har sparat en bild från ditt växthus som är så fin med dina blå gardiner. Men nu är frågan hur de sitter fast. Har du lust att berätta ? Kan du dra för dem eller är de fast och hur sitter de? Direkt i taket eller?

    Vore tacksam för svar när du har tid;)

    Tackpå förhand Marie

    SvaraRadera
  7. Tycker det ser ut som du har bra ordning. :)

    Jättekul att du är med och tävlar om en pannkakspanna i min blogg. :-) Lycka till! Svamp på pannkakor - det var något nytt!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.