fredag 24 februari 2012

Uterumsvärme

 Visst har jag en passande tändsticksask i uterummet?
När det är riktigt kallt om kvällarna tänder vi en massa ljus där ute för att få det lite varmare och spara någon liten watt/krona. Kanske inte alldeles ekonomiskt egentligen, men i alla fall trevligt att se på.
Nu värmer solen om dagarna så vi kan mata krukväxterna med snöbollar.
Jag tror de gillar det. Växterna alltså. Men säg den lycka som varar beständigt. Med den fart på snösmältningen som varit de senaste dagarna blir det snart kranvatten igen.

7 kommentarer:

  1. :-) Jag hoppas det! Här ligger snön fortfarande och jag vill så att den försvinner. Det är inte ens mars än så jag ska inte hoppas för mycket...bara lite.
    Ha en underbar fredagkväll!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Hihi, kör du också med snöbollar i krukorna...visst är det bra!?
    Ha en fortsatt fin fredag,
    kram Lydia

    SvaraRadera
  3. Vintern släpper verkligen sitt grepp, måste ut och spana kanske mina krukor i växthuset får en lika fin frukost som dina...

    SvaraRadera
  4. Jättefin o passande tändsticks ask!
    Idag åker 2 Acchlejor till Åsby.
    Catrin o Petra håll utkik!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Vi hade inte så mkt snö, så den försvann på tre dagar..
    Tända ljus är ju så fint att se på.. och mitt växthus blir jag så glad av att se på också:)

    Trevlig helg, Marie

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert citat på tändsticksasken :-)

    I morgon hoppas vi på sol och snösmältning.

    Ha det bäst//Laila

    SvaraRadera
  7. Fint citat!
    Här har all snö försvunnit med regfn och blåst. Kan känna att våren är på gång nu:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.