onsdag 4 april 2012

Nä, nu räcker det!

En ledig vecka som denna skulle det vara skönt att kunna arbeta ute med gångar och gropar.
Men icke! På morgonen är allt fastfruset och fast solen kommer fram blir det inte skönt utan mest klibbig lergröt och kallt om händerna i snålblåsten.Gnöl!
Jag begär inte att det ska vara 15 grader varmt, sol och vindstilla men nu vill jag slippa frysa!
Och jag vill få mina gropar grävda och buskarna flyttade innan allt annat kommer igång.
Men nu vänder månen och då brukar ju vädret också byta fot. Jag hoppas...
Under tiden sitter jag i växthuset och leker Alfapet med gamla bokstavsklotsar.
Det skulle vara roligare om det fanns fler bokstäver...
Får jag poäng fast det saknas en bokstav?

14 kommentarer:

  1. Vi har också kallt nu..hoppas precis som du att det ska vända igen så man kan gå ut i trädgården utan vantar och mössa...hos oss kom ju våren igång bra men sen stannade det av när kylan kom tillbaks......men vi har ingen snö i alla fall tack och lov..
    ha de gott
    Mia

    SvaraRadera
  2. Tur att jag lämnar hemmet för tur till Småland under påsken. Då slipper jag svära över frusen mark. Hoppas det tinar snart!

    SvaraRadera
  3. Nä hä du det blir ingen poäng på det ;-) men en kul idé var det allt!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Vi får gnöla! jag är så lyckligt lottad att det trots allt är blidgrader - blåsiga och kalla sådana men man kan göra lite småjobb trots allt. Vädret i påsk ser ju ut att bli en rysare med snöstorm? Hjälp!

    Fina klotsar du har och visst får du poäng...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Samma här, våren kom av sig helt. Vi har nattkallt med över -10 grader så några blommor på farstun är inte att tänka på.Sen så har vi ju massor av snö kvar än...
    Ha en underbar onsdag!!

    SvaraRadera
  6. Du får absolut poäng fast det fattas en skruv eller hur det nu var! ;-D

    Tycker att du är väldigt hovsam! Jag KRÄVER faktiskt att det ska vara +15° bums nu! Det kan väl inte vara meningen att vi trädgårdsfolk ska frysa oss fördärvade inför påsken!

    Kram Märit

    SvaraRadera
  7. Håller med dig! Kräver inte 15 grader även om jag inte skulle tacka nej till det, men vill ha tillräcklig värme för att gräva gropar.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Du får definitivt tio poäng av mig! Gillar dina bokstäver.
    Glad påsk önskar Eva

    SvaraRadera
  9. Det är alltid så himla kul att titta in hos dig. Du skriver roligt och annorlunda, visar fina bilder och har ofta kul snurr på dina inlägg. Så glad att jag hittat dig!
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  10. Ja fy sjutton vad kallt det är!
    Det kan bara bli bättre.
    Hoppas solen värmer upp ordentligt idag.
    Glad Påsk om vi inte hörs
    Annika

    SvaraRadera
  11. Ja fy skutton, funderar på om jag ska göra som när pannan gick sönder när det var som kallast i vintras. Körde igång braskaminen för fullt, kröp ner under mängder med filtar och täcken i soffan, drog igång ett bildspel med alla foton från vår till sommar. Det värmde faktist och jag drömde om sommaren hela natten (:D Nåja, vi är snart där. Hoppas du får en härlig Påskhelg trots vädret.

    SvaraRadera
  12. Här har vi haft snö på morgonen men det har redan smält bort! Det är isande kallt så det blir inget trädgårdsliv idag!
    Önskar dig Glad Påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Håller med, visst är det trist! Påsken brukar ju vara den stora trädgårdsfixarhelgen! Och idag har det snöat. Brr.

    Du kan i alla fall skatta dig lycklig över ditt växthus!

    Nu hoppas vi på väderbättring!

    Ha det fint//Laila

    SvaraRadera
  14. Enklare variant av Wordfeud..;)

    Jag längtar också efter lite sol!
    Idag ligger det snö här.. det hade vi inte ens på julafton..

    Glad Påsk!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.