torsdag 10 november 2011

Mätta maskar

Nu lider även hushållskompostsäsongen mot sitt slut.
I alla fall för oss som inte har vinterisolerad binge.
Så snart det börjat frysa så lägger maskarna av och går i ide eller vad man nu ska kalla det.
Att fortsätta fylla på då har visat sig vara ett misstag.
Det tar så lång tid innan det kommer igång på våren att det översta hinner börja ruttna istället för kompostera. Luktar INTE gott kan jag lova!
Så tack alla söta maskar för den här säsongen. Sov gott och dröm om jästa äpplen och potatisskal.
Jag lovar att väcka er med något mumsigt i april/maj eller när nu värmen kommer åter.
Ja, jag vet att blixten var alldeles för stark....förlåt.Somna om nu. Sov i ro, slumra in, uti bädden så fin...

6 kommentarer:

  1. härliga maskar du har ha det så gott//maggan

    SvaraRadera
  2. Ler! Maskar är ju bara för fantastiska, vilka varelser, vilket jobb de gör!
    Länge leve maskarna!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Så vackert, en omtanke om dina maskar. Nu får du lyckliga maskar som vaknar till vårfrukosten :) Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Känns långt till april...
    snacka om vintervila.

    Ha en skön helg:)

    SvaraRadera
  5. Titta gärna in hos mig och var med i min utlottnin. Passar samtidigt på att önska dig en riktigt lugn och skön helg!

    SvaraRadera
  6. Sov gott söta maskarna! :)
    Tror som du att det finns änglar runt omkring oss! Det måste det finnas. :)
    Kramar!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.