måndag 28 januari 2013

Får vi gå ut och leka?

Idag var det plötsligt plusgrader. Flera stycken!
Mina gummistövlar står vid 
orangeridörren och längtar ut.
Jag har försökt blidka dem med en reainköpt julros
men de verkar inte gladare för det.
Det dröjer nog ännu innan leran tinar fram
så de får komma ut och klafsa.
Kanhända blir de på bättre humör av en tvätt och lite smorning?
Vi får leka vår inomhus så gott det går.
Jag har fått ett knippe rosa tulpaner 
av en tacksam medmänniska.
Rosa är inte min favoritkulör,
men det känns mindre illigt när jag 
delat opp dem i flera vaser.
Och i gatfönstret kanske de gläder någon förbipasserande?


8 kommentarer:

  1. Förstår att gummistövlarna har riktigt tråkigt så här års. Fint var det i fönstret iallafall, ibland är rosa bra :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är heller ingen fantast av rosa men när det gäller blommor är det förlåtet :-) Jag menar, tänk bara på rosa bondpioner. De är ju så maffiga!

    SvaraRadera
  3. Dina stövlar påminner mig om när barnen var små och så pass sjuka så de inte fick gå ut och leka. Att stå och titta ut längtansfullt... stackars dina stövlar :-))))

    Jag gillar också att dela upp tulpanerna - det blir så mycket mer av buketten på det viset.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Mmm, fick riktiga vårkänslor idag när jag hämtade F. Fortfarande ljust, ljudet av drippande och droppande och småfåglar som kvittrade. Härlig!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Mine gummistøvler har faktisk været ude at lege i dag for første gang i lang tid. De havde det sjovt :-)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar verkligen dina stövlar som är på väg ut...men de kanske kan börja med en liten promenad?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja det er ved at være længe meget længe siden vi har været i haven og haft jord under neglene...

    Jeg længes også efter at komme ud og lege ;)

    dejlige billeder af dine gummirøjser

    Haveknus
    Annette

    SvaraRadera
  8. Jag tycker allt att de ser rätt nöjda ut där de står bredvid julrosen och tittar ut på slaskeländet. Verkar drömma om kommande härligt lersmack att få klafsa i.
    Hej hopp!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.