fredag 4 januari 2013

Läskunnig lök?

Du känner kanske igen devisen
"Carpe diem quam minimum credula postero"?
(Fånga dagen, förlita dig icke på morgondagen)
Lökarna i den ena krukan i uterummet
verkar ha läst inuti min julklappsmugg
 när jag glömde den där ute.
Och tagit lärdom.
De har nämligen redan tittat opp ur jorden
och sträcker sig nu mot det lilla ljus som finns.
Jag undrar om de kanske tänkte överraska mig?
Bäst att låtsas att jag inte sett dem...

 Jag pratar lite med kamelian istället och frågar hur knopparna har det.
Alla fem verkar må bra och jag ser fram emot vackra röda blommor.
Snart, snart...


8 kommentarer:

  1. Så fina knoppar. Tack för receptet!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vilka knoppar tänk när de blommar//Britt

    SvaraRadera
  3. Åh, en Kamelia önskar jag mig....måste bara skaffa en vinterträdgård, uppvärmt växthus eller uterum först, ha-ha:-)

    Hoppas du har en fin fredag! Kram!

    SvaraRadera
  4. Det finns alltid något bra framöver...

    SvaraRadera
  5. Kamelia står högt på min önskelista men var skall jag ha den på vintern....
    Mina lökar fick jag vattna idag.
    De har ingen sådan fin kruka som du har.
    Allt gott
    annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh snacka vårkänslor !!!!
      Gött med redan synliga lökar.....ja det är våren...ja det är våren som har kommit igen...tralala
      Skön helg !
      Kram

      Radera
  6. Bra idé att prata med camelian det ska jag nog göra med :) idag har en knoppt svält o börjat visa färg!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt när vårblommorna tittar upp, även om det är för tidigt!

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.