onsdag 16 januari 2013

Vintergrönt

 Jag tog mig en tur runt ägorna för att spana efter vintergrönt.
En kvarglömd håv vid dammen.
Att jag inte såg den i höstas när jag städade... 
Den är grön.
 Ett lika kvarlämnat buskstöd.
Syns inte alls de flesta månaderna på året men nu flinar det emot mig.
 Kabeln är nästan farligt grön och det är tur 
att den inte löper över gräs utan ligger vid plattorna.
 Grönt som varningsfärg är väl ingen höjdare,
men eltråden syns alla årets månader.
Mer eller mindre.
Och så en grön växt!
När det är kallare än minus två blir 
rhododendronbladen VÄLDIGT smala!

10 kommentarer:

  1. Hahaja, grönt är skönt om än i de ädlaste valörer....jag hittade också gröna buskstöd när det inte var riktigt så kallt osm nu, så jag lyckades t om få upp dem....men det var inte lika lätt att komma in i skjulet och hänga upp dem där de ska vara...hade nog varit bättre att de fått "pryda! rabatten lite till :)

    SvaraRadera
  2. Ja det var flera olika nyanser av grönt:)

    SvaraRadera
  3. Det var mange vintergrønne du hadde funnet :D
    Rhododendron får veldig smale blader i kulden, ja. Det er morsomt å se på de når de krymper om vinteren.

    SvaraRadera
  4. Då har du ungefär lika mycket grönt i din trädgård som jag på vintern. Fast efter den nya snön som kom igår är det mesta faktiskt bara vitt just nu. Undrar om det är värt att plantera mer vintergrönt om det ändå kommer täckas av vit kall snö och inte synas.

    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Funderar på om jag har något grönt
    först kom jag inte på något
    men jo,jag har ju sånnadär rhododendronblad
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Underbart! Bilder helt i min smak :-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Hihi, så mycket grönska du har i din trädgård! Kul.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jaaa! Fram för mer grönt här i livet! Jippi!!!
    Hej hopp, och studs.

    SvaraRadera
  9. Men du tänk om man kunde dra ihop sig o bli smal av kylan det vore väl nått ha ha
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  10. Jag måste uppenbarligen plantera mer vintergrönt för dina bilder gör mig så glad. Det jag har är gömt under snön. Fika inne du. Det är väldigt trevligt att titta ut genom fönstret också :-)

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.