söndag 24 februari 2013

Olyckligt kär?

Du känner kanske igen känslan?
Ett tillstånd av energilöshet och ändå
pirrar det av förväntan och hopp om att snart...
Jag går omkring och trånar efter minsta lilla glimt.
Ögonen letar ideligen efter den efterlängtade.
Tankarna om vad som ska hända när vi möts är många.
Idéer och projekt ligger som vackra, blanka droppar på en nyvaxad bil
men sugs upp och försvinner in i det grånande sämskskinnet av väntan.
Kära sol, när får jag se dig igen?
P.S. Jag gläder mig i mulnigheten åt att jag 
i morgon ska dra en vinnare i min lilla utlottning :)

4 kommentarer:

  1. Den lyser här uppe idag:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Vi har också haft solen på besök idag, plötsligt droppar det från alla hustaken och mina ögon letar efter grönt....

    SvaraRadera
  3. jag har då inte sett nån sol "suck"
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Här har vi haft solsken på eftermiddagen både i går och i dag! Så håll ut, den kommer säkert till dig med!

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera

Tack för besöket och välkommen åter.
Skriv gärna en rad innan du svävar vidare.